onsdag 21 mars 2007

Shiiiiit ! Jag gick i sönder !

Ja ha... jag hade lite brottom... såg att pendeln snart skulle gå in mot City... ökade på steget & kikade bort till höger mot spåret för att kolla om tåget var på väg in... .. PANG ! Jag gick rakt in i den halvöppna dörren som leder in till stationen i Tumba.. brillorna åkte i backen & huvudet susade... jag böjde mej ner för att plocka upp glasögonen & kände mej nöjd över att dom såg hela ut... shit vad är det som rinner efter halva ansiktet !!! Bloooood !!! Det var blod överallt. Jag torkade bort en del med sjalen & fortsatte småspringande genom spärrarna. Väl nere på spåret flyttade sig alla människor äcklat när jag kom... en dam stirrade på mej & pekade & sa bara "doktor! doktor!", sen drog hon.. Jag dråsade ner på en bänk & tände en cigg & började sakta undra hur jag egentligen såg ut... vad hade jag blivit för monster...
*
När jag kom in till stan gick jag raka vägen till cityakuten, lättade på sjalen & visade skadan för damen i receptionen. Oj då, utbrast hon, det här måste vi nog sy! Fast sedan visade det sig att det räckte med att dom tejpade ihop mej lite.. ett 3 cm långt jack precis under ögonbrynet.. tydligen ska jag få en stor blaffig blåtira åxå som kommer sprida sig neråt i mitt annars så bleka ansikte.. hmm.
*
Hur gick det med brillorna då! Jo dom var helt sneda & det satt små bitar av mitt ögonbryn fast mellan glaset & bågen... gick förbi optikern som rättade till dom.. Nu ska jag banne ta mej en kaffe...
*
& med sjalen, som fått vikariera som akut förband! Ja nu förstår jag varför dom som jobbar med att operera har gröna kläder... blodet syns inte .... min gröna fina sjal är full av blod... men den ser helt OK ut..

10 kommentarer:

Maria sa...

Men shit guuuumman!

Lotta sa...

Ja nu är det lite synd om mej...

Stina sa...

Ja fy. Bloood som rinner, då blir man knäsvag. Ta en kopp te eller en liten whiskypinne och kura ihop i fåtöljen. Sköt om dig!

Lotta sa...

Hmmmm... whisky... kanske vore nått ! Tack fö tipset !

Rudiegirl sa...

Lilla du. Och ingen som sa nåt och undrade hur det gick och ville hjälpa dig på hela perrongen och tåget bara folk som stirrade å glodde.... usch va kallt å kyligt det kan vara

J sa...

Jag känner med dig!

Maria sa...

Och hur har vi det med blåcklockan idag då???

Lotta sa...

Jo idag känner jag mej så bra så! Bara att jag är illröd runt ögat.. men mycket mindre än va doktorn sa att d skulle bli! så jag är nöjd !
Tack allihopa för att ni bryr er !!!

Anonym sa...

Det är verkligen läskigt när sånt händer. Men läskigare är andra människors reaktion?!

/L-M

Lotta sa...

Jo, det är inte utan att jag kände mej lite liten & ensam där i snålblåsten på Tumba station....