lördag 10 mars 2007

Gårdagens tidningar ...

Lunchade med DJ-Puh på Caffé Nero... det var gott, trångt & hippt. Fick reda på att det är Vasastan som gäller... skönt att man nån gång bor i dom hippa kvarteren... Puh hade till&med klätt upp sig i "Vasastan-stassen" dagen till ära... mkt snyggt & avslappnat !
*
Vi promenerade därifrån & ner mot Stureplan & sedan Sergelstorg där det skulle hämtas saker i Kulturhuset.. på vägen fick jag lära mej att det numér är totalt onödigt att prenumerera på DN.. man bara går in på vilket Wanes Cofee som helst & finner dagens tidning liggande i stora högar... ja det är kanske meningen att man ska sitta där & läsa, men jag tog glatt mitt ex & gick ut för att läsa hemma istället.. sån är jag..
*
Precis när jag virvlade ut med DN under armen så dyker det på mej en flicka som tycker jag behöver en väska med innehållande magasin... tack tack sa jag & tyckte jag vunnit storvinsten. Två små glamorösa magasin låg i den fuuuuula kassen & så dagens DN ... allt införskaffat alldeles graaaaaaaatis på mindre än två minuter...
*
Lämnade DJ-Puh utanför Kulturhuset & begav mej hem... började känna av rödvinet som avnjutits på torsdagen med tryckarna... hem till soffan.. med alla mina nya tidningar... där jag fick ett trevligt telefon-samtal från Umeå till kaffet....
*

4 kommentarer:

Maria sa...

Det hjälper ju liksom inte att döpa skit till Glamour... det är skit i allafall!!!

Lotta sa...

Oj då ! Här var man på hugget vill jag lova !

Stina sa...

Hon är liksom lite ämlig. Då får man vara vass i kanten.

Lotta sa...

Vass var ordet ! Jo, man får väl va såndär in i vassen ibland ...