söndag 4 mars 2007

Sover Middag.... efter Bacillen

Bacillen är nog borta från mej nu... men jag vill fortfarande väldigt gärna sova middag.. sånt som man kan unna sig när man är full av baciller & sjuk & eländig... men så här i bacillens kjölvatten så smyger jag ner i soffan, drar filten över mig.. & så sover jag middag en stund.. nu har jag precis vaknat & sitter här & dricker kaffe vid datorn.. solen skiner fortfarande, men jag ska inte gå ut.. nä jag har redan vatt på en promenad idag.. får räcka med en...
*
Läste en så bra bok igår.... jösses... jag har börjat läsa böcker igen.. "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist.... satan va bra den & det är lite av lyxen med att vara sjuk.. att man kan ligga & läsa hela dagen ... & sen sova middag ... & sen gå å lägga sig å sova... mmm
*
Nu när bacillen är borta så tycker jag inte den var så dum iallafall.. bacillen .... tack vare den så läste jag en så bra bok.. tack bacill !

5 kommentarer:

Stina sa...

Visst är det kul när man börjar läsa igen! När man har varit nästan som läsokunnig ett tag.

Lotta sa...

analfabeten i mej har just tagit semester.... hääärligt !

Anonym sa...

Jag läser också på en spännande bok, törs dock inte säga vad den heter eller vem som skrivit den. Hur som helst läser jag med skräckblandat förtjusning för det är en sån där bok där man tycker sig känna igen sig. Jag måste nog satsa på det där med bacieller för så fort jag ska läsa kommer det fler till sängen - som vill släcka lampan och sova...

Lotta sa...

Strunt i Bacillerna Victoria ! Läs när du har tid... hoppas förtjusningen är aningen större än skräcken....

Anonym sa...

Jo, den är det! Lyckligtvis har jag råkat vakna mitt i natten nu efter en trevlig kväll med blodpalt och lite vin, släkten var på besök. Nu ska jag smyga in i det mörka sovrumet, och försöka dra ut boken som hamnat under en tidningshög med grejjer på när jag panikstädade innan middagen... Förhoppningsvis brakar inget i golvet och väcker de små raringarna så att jag kan smyga upp i den mysiga loftsängen som för natten är tom. Bra plan!!! Jag sätter iväg!