torsdag 15 mars 2007

Nu läser jag ....

Jag har ingen TV längre.. vilket har resuterat i att jag :

  • går och lägger mig tidigare på kvällarna
  • vaknar tidigare på morgnarna
  • läser massa böcker
  • diskar oftare
  • talar mindre i telefon (konstigt nog!)
  • är piggare
  • sitter i köket & äter frukost
  • läser DN på morgnarna
  • lagar mat
  • river morötter

Just nu läser jag Hanteringen av Odöda av John Ajvide Lindqvist... jätte äcklig.. & bra... & äcklig...

*

Jag kanske (men bara kanske) inte vill ha nån TV igen.... om den inte är platt & stor & hänger på väggen i mitt sovrum..... kanske....

*

Har haft en så bra dag i Tumba... tog äntligen tag i uppgiften jag har haft sådan ångest för.. & jag lyckades (med god hjälp av mina söta vänner) bli såpass klar att jag inte hade nån ångest kvar vid klockan 15... så då gick jag hem... tog en promenad i vårkvällen... & åt gooood pasta till middag.. medans feberyran viskade böner på gustavianska soffan...

*

....... & imorgon är jag ledig.... igen ! Lovely !!!

8 kommentarer:

Maria sa...

DU har fått all struktur!
JAG har ingen!!!

Lotta sa...

men du har .... TV ! Inte säkert att det är så kul mé rivna morötter dagarna i enda.. när d kommer till kritan...

Maria sa...

aha... ngn är sugen på middag på lördag kanske... om inga andra planer finnes...?

Lotta sa...

det låter smaskens... finns d vin tro ?

Maria sa...

NEJ!

Maria sa...

Har du ägg!?

Lotta sa...

Hmmm nä dom é slut ... men liiiite vin finns väl va !!!??? Å andra sidan har jag en jäkla massa korvbröd i frysen... kanske funkar istället för vinet... Eller !

Maria sa...

Jag haaar vin, jag bara skojjade med dig!!!