söndag 18 mars 2007

Tänk om mandel-biskvier passar till allt...

Det blev rådjurs-skav, kryddat med spiskummin & fullkorns ris till middag... jätte gott... med rivna morötter & keso till... gott! Lite skämtsamt sa jag till Feberyran att "lägg du på lite mandel-biskvier, det är inte den vaaaanliga sorten... det är den billiga!"... Feberyran tog påsen med mandel-biskver som stod på bordet & hällde på ett gäng över talriken... ovanpå maten.. Utbrast sedan "gott"... som om det var det självklaraste i världen... Jag tittade skeptiskt på skådespelet... sen tog även jag påsen & hällde på min mat.. jag tog en tugga... & det var förvånansvärt gott... passade utmärkt.. Ja så nu tror jag att mandel-biskvier.. liksom keso... går att ha till i stort sett alla maträtter.. för att lixom vara... den där pricken över iet ni vet..
*
Dagens rop på hjälp: Jag skulle vilja se en bild på hunden Ynk, han som vill yla med vargarna i ensliga bergen i Tove Janssons bok Trollvinter.. jag hittar ingen bild hur jag än letar & googlar.. Pleeeease, help meee !

6 kommentarer:

Anonym sa...

rådjursskav..det låter gott

Lotta sa...

Ja det var jättegott!
Du Snowman, hur gör du blod-pankaka? Har du nått recept som man kan få ta del av !?

J sa...

Jag har hittat Ynk tror jag iallafall,
http://www.geocities.com/lindashippert/moomin/sorryoo.gif

Lotta sa...

Jonte du är min daaaaarling !
Jag är dig evigt tacksam !
Det ääär Ynk !

Anonym sa...

hittade inget recept...tror det var som vanliga plättar fast me 1/3 del blod

Lotta sa...

Men hörru Snowman.. jag kan ju inte laga vanliga plättar heller... berätta nu hur du brukar göra !