söndag 7 maj 2006

Discokula På Samefest I "Stockholm"

Jo det blinkade faktiskt i taket ...... iallafall alldeles ibörjan av kvällen.. innan man fick käk... Jag tog tunnelbanan till Liljeholmen & sedan en buss till endstationen, någonstans i Gröndal... jättefint därute i bushen är det, men i ärlighetens namn så känns det alldeles galet långt bort, inget ställe man bara svänger förbi om man bara vill snacka lite skit med same-gänget en sån här gång... vissa gick visst omkring & letade utan att hitta fram har jag hört...
Själv var jag mest nyfiken på Plupp K som jag aldrig har träffat förut & eftersom jag från en ganska säker källa hade hört att Plupp K skulle komma till festen så kunde jag faktiskt inte hålla mej ifrån att dra dit en sväng... jag tog det som ett litet vardax-äventyr att resa iväg ut på bystan....
Medelåldern var som väntat rätt hög... högre än vanligt tror jag.. fast farsan var inte där & det verkade dom flesta tycka var det märkligaste med festen. Ja iallafall var det helt klart ändå värt besväret för mej att åka dit, vi hade riktigt najs vid bordet där jag satt, käket var ok, även om det inte räckte till en andra potion (för nån annan än mej... jag var snabb & hungrigt ute först att ta en gång till) & några intressanta samtal lyckades jag ha, Plupp K var där & ett gäng från Bolivia.
Jag väntade inte på att se hur festen slutade... discokulan kanske började blinka på riktigt, vad vet jag ... nä jag vände tillbaka till city & parkerade på en kajplats där man fick trängas & skvimpa lite festligt med drinkarna istället..
Så jag hoppas & röstar för att nästa same-partaj i Stockholm kommer att vara beläget mycket mer centralt!!!!!
PS: Tack Jonte för 5-kronan jag fick donerad.... den gjorde att pengarna räckte precis till biljetten in till stan igen!!! IOU!

Inga kommentarer: