onsdag 10 maj 2006

Kall Sommar & Lång Kö Till Kägelbanan

Ok, jag har blivit lurad.... igen..... sommar´n är faktiskt inte här än.... det var svinkallt igårkväll.. & jag var förvånad... patetiskt... att man aldrig lär sig... ja ja... det var ju varmt på dagen iallafall & Hemspråksläraren kom förbi & bjöd på sorbé innan jag sprang iväg till Vattenfestival-terassen (Mosebacke). Tog en öl ute i snålblåsten med Balla-brudarna innan vi gick ner till Kägelbanan där Matisyahu skulle spela... där utanför stod det några till som ville in i värmen... helt gaaalet lång kö var d... men det var det värt! En helt förvirrande afton... intressant blandning på publiken.. ortodoxa skägg blandades med ramones T-shirts & Stakka Bo syntes åxå smyga omkring... En bra konsert som avslutades på ett hak på Götgatan.
Tänk om det fanns samer som gjorde riktigt bra musik... å nu menar jag inte nån dammig gammal joik, nä reggae, hip hop eller country, ja vad som helst bara det var bra, gärna konstigt & blandat ...men riktigt bra... jag har aldrig hört nått sånt iallfall, man är ju tyvärr trisst överseneende när det gäller samisk musik... man liksom vet att det är dåligt, men ibland är det lite mindre dåligt & då blir man lite halvglad.. & det gäller väl inte bara musiken om man ska vara ärlig. Nä det var på Kägelbanan igår som sameföreningen borde haft vårfesten... då hade man kunnat vara mé om en blandning på konstigt & bra.

3 kommentarer:

Villle sa...

okej, me like. Bra bloggat. Intressant, Latelee

Lotta sa...

Tack Villle !

Maria sa...

Transkulturellt är bra!