fredag 12 maj 2006

Från Matisyahu Till Christer Sjögren På Mindre Än 48 timmar.....

Grannen med barnet mittemot frågade i trapphuset om Hemspråkslärar´n & jag ville ha 2 biljetter till en show senare på kvällen igår.. grannen kunde tydligen inte gå, & självklart ställde vi upp... showen hette nått i stil med "hej & hå i Las Vegas" & Christer Sjögren var dragplåstret... Vi åt sushi nedanför trappan & sen fick jag välbehövlig hjälp med uppsatsen & efter det begav vi oss till Hamburger börs för att gå på Las Vegas Show..
Jösses... vi hamnade allra längst fram... närmare Christer Sjögren än man egentligen vill komma... jag hade panik i flera minuter.. sedan blev jag mest facinerad över fenomentet Christer... vari ligger hans storhet egentligen??? En nervös snubbe med dålig hy gör konstiga Elvis låtar & kör med extremt trisst mellansnack... för en nära pensionerad publik... som iochförsig verkade älska honom.... Den största behållningen var ändå Caroline Wennersten eller gren eller vad hon nu heter, som jag kände igen från nån melodifestival, HON var proffsig, snygg & hade hur mycket utstrålning som helst.....
När jag gick till baren för att hämta en drink träffade jag faktiskt på Christer... vi hade ett litet kort snack... inte visste jag att han kom från Sunborn... & bor i Rågsved idag... jag fick en puss på kinden & så sa han att jag var klipsk & nått annat som jag inte längre minns. Efter showen, när Hemspråkslärar´n fixade Carolines skiva, kom Chrillan förbi & slog sig ner en stund med mej... det blev inte mer än dessa korta möten, sedan vinkade han & försvann ut i natten.... det sissta jag hörde var att han skulle till Karlaplan imorrn för att fixa nått "aggregat" på nån krog.... han verkar då verkligen va en mångsysslare.....
Jag fick iallafall mersmak.... fast inte av Chrillan utan av Elvis... den store.... så nu snurrar Elvis in Memphis på högvarv här hemma.... inget ont som inte .... osv...

3 kommentarer:

Maria sa...

Holy cow, du kunde ha groupat Crille Sjögurka!!!

Maria sa...

...tur att du inte gjorde det!!!

Lotta sa...

Ingen risk honey-bunny!